Om Claus Michael Petersen: Han er grand old man i graffitiverdenen. Som teenager tog han til New York og blev straks fascineret af hiphop- og graffitikulturen. En dag stod han på en togstation og så denne her tynde skikkelse med en ghettoblaster og tænkte: »Han er fandeme cool, ham må jeg male«. Og det har han så gjort siden. Motivet forandrer sig altid en smule, men du kan næsten altid se den ranglede fyr med ghettoblasteren, ligesom der som regel også er togstationer eller tog med i motivet. Imens en af hans kollegaer, SWET, grundede gavlen, gik CMP frem og tilbage langs muren og kørte op og ned med sakseliften, lige indtil han på et tidspunkt stoppede brat op. Så begyndte han at tegne et øre. Da det var færdigt, tegnede han resten af gavlmaleriet frit ud fra det øre. Ingen projektor, ingen hjælpemidler, ingenting. Det tog ham to og en halv dag«. Tekst: Aske Tolsgaard, Politiken 22okt17

Om Claus Michael Petersen: Han er grand old man i graffitiverdenen. Som teenager tog han til New York og blev straks fascineret af hiphop- og graffitikulturen. En dag stod han på en togstation og så denne her tynde skikkelse med en ghettoblaster og tænkte: »Han er fandeme cool, ham må jeg male«. Og det har han så gjort siden. Motivet forandrer sig altid en smule, men du kan næsten altid se den ranglede fyr med ghettoblasteren, ligesom der som regel også er togstationer eller tog med i motivet. Imens en af hans kollegaer, SWET, grundede gavlen, gik CMP frem og tilbage langs muren og kørte op og ned med sakseliften, lige indtil han på et tidspunkt stoppede brat op. Så begyndte han at tegne et øre. Da det var færdigt, tegnede han resten af gavlmaleriet frit ud fra det øre. Ingen projektor, ingen hjælpemidler, ingenting. Det tog ham to og en halv dag«. Tekst: Aske Tolsgaard, Politiken 22okt17
Billede 2 af 7